Välkommen att göra din röst hörd!
Du är inte inloggad.
Vad har ni IFK:are för andra favoritlag?
Jag själv gillar underdogs som Wimbledon, Chievo och Espanyol för att nämna några...
Leeds i England... West ham i Premier League om jag ska välja något där.
Har egentligen inget favoritlag i övriga ligor... Dock småhejar jag lite på Lazio i Italien och Espanyol i Spanien.
Var i Barcelona i somras, och det är skrämmande hur insnöade dom är på F.C Barcelona.
Väldigt många som inte ens vet att Espanyol kommer från staden, ännu mindre vart dom spelar! Samt att Barcelona-souvenirer säljs utanför Espanyol-arenan :)
Wimbledon är ju en spännande historia. Hur går det för dom? Fortfaranade korp-ligorna?
Milton Keynes ligger väl i div2 nu?
Det är sjukt med situationen i Barcelona, Espanyol är verkligen i skuggan där...det sjukaste är dock att Espanyol är det sjätte mest framgångsrika laget i Spanien, sätt till marathontabellen (!), dessutom har man ju varit i två UEFA-cup finaler, senast förra året. Raul Tamudo är verkligen en man med klubbkänsla! Förtjust även i Kameni med sin speciella målvaktstil!
Wimbledon spelar i halv-professionell liga...de första två åren vann man sin liga och blev uppflyttade två år på rad...nu har man dock missat uppflyttning två år i rad då man blivit utslagna i play-off kvalen upp. Denna säsong har man inlett dåligt men förhoppningsvis når man en kvalplats i år igen.. Jag tror den liga man spelar i nu är den sjunde eller sjätte nivån i engelsk fotboll. jag tror man är två divisioner i från Conference...
Milton Keynes ligger och harvar i Leauge 2, större plastlag får man leta efter. Fy fan säger jag bara.
Vad tycker du om Chievo? Känns som antigen hatar eller älskar det laget...
Senast ändrad av David (2007-10-07 11:14)
Rätt sjukt det där med Wimbledon...
Under tiden dom hette FC Wimbledon (?) och låg i premierleague tyckte jag att dom var ett av dom tråkigare lagen och hade gärna sett att dom åkte neråt i systemen. Inte direkt många fans och inga direkta framtidsvisioner, som det kändes då iallafall.
Men det är alltid rörande att se att dom fansen som faktiskt fanns håller fast vid namnet så gott det går och startar ny klubb. Den består väl endast av supportrar va? Från spelarna upp till styrelsen?
Milton K är ju sjukt i sig. Förstår inte hur en sådan klubb kan ha några supportrar ö.h.t. Måste ju vara helt omöjligt att ha några som helst sympatier för dom!
Gjorde inte Man Utd-supportrar något liknande när Glazer köpte dom? Dom ligger väl också i liknande divisioner som Wimbledon?
Chievo har jag faktiskt ingen åsikt om alls... Aldrig varit direkt insatt i italiensk fotboll...
Har dom Hellas Verona som rivaler? Såg att dom (hellas) låg i c1 nu. Låg inte dom i Serie A för några år sedan? Eller är det Chievo Verona jag tänker på kanske? Dom var väl lite förknippade med höger-extremister?
Jo Unitedfansen bildade FC United Of Manchester och dom ligger ungefär på samma nivå som AFC Wimbledon.
Ja det stämmer att deras rivaler är Hellas Verona, ett lag som är ett gammalt storlag som vann serie A 1985. Chievo är minst i staden trots att man varit det bättre laget i över 5 år... Chievo är förövrigt ett litet kvarterslag från en förort utanför Verona medan Hellas är sjävla stadens lag.
Vad gäller högerextremism är Hellas tillsammans med Lazio det lag som mest haft problem med det. Chievo däremot är neutralt politiskt och har inte några problem med deras supporters, vilka kanske är lugnast i hela Italien. Annars har ju Verona som stad stämpeln på sig som den mest rasistiska staden i hela Italien.
Chievosfans ses inte som riktiga "ultras" av övriga Italien då dom inte är våldsamma/ och inte många till antalet.
Senast ändrad av David (2007-10-10 19:04)
FC Nordsjälland och FC Hansa (Rostock) är lag jag rest och sett i utlandet.
Har alltid smågillat Nottingham lite av någon anledning.
Synd att det inte gick vägen i kvalet i år.