Välkommen att göra din röst hörd!
Du är inte inloggad.
Bästa IFK:are!
IFK Malmö FK är i full gång med utvecklandet av en ny statistikdatabas som verkligen kommer att bli något alldeles extra för både klubben och för dig som supporter.
Fram tills nu har det inte funnits något verktyg som på ett tillfredsställande sätt har kunnat presentera all den statistik som klubben har samlat på sig genom åren.
Det har inte heller funnits något verktyg som har kunnat förenkla den dagliga administrationen avseende matcher och annat.
Sedan några månader tillbaka samarbetar klubben med Rodentia Software som utvecklar AIK Fotbolls statistikdatabas (www.aik.se/fotboll/statistik). Det är också något liknande denna, fast i en kraftigt omarbetad och utbyggd version, som kommer att användas på ifkmalmo.com.
Med denna nya applikation, som även möjliggör en rad andra förbättringar, kommer hemsidan att komma in i ett helt nytt årtusende.
För användandet kommer IFK Malmö FK att få betala ett fast pris varje månad. Detta pris är kraftigt subventionerat eftersom man fungerar som en testförening och gäller enbart under abonnemangsperioden om 36 månader. Därefter görs en ny förhandling. Utöver detta fasta månadspris tillkommer eventuell konsultkostnad för design, statistikinmatning, osv.
Man skulle därför behöva just ditt stöd för att kunna genomföra denna satsning som framförallt innebär en ökad service för supportrar och media, men även en förenkling för klubben.
Är ni intresserad av att lämna ett bidrag, eller har några övriga frågor, kan ni ta kontakt med undertecknad på michael.lindholm@ifkmalmo.com
Ditt stöd är viktigt!
Med vänliga hälsningar
Michael Lindholm
Inget illa menat nu, statistikdatabaser är ett väldigt intressant verktyg för att följa sitt fotbollslag... Men.
Finns det inte viktigare hål att fylla i nuläget?
Tack för din synpunkt!
Det tekniska arbetet med statistikdatabasen har nått en bra bit på vägen och någon gång under hösten är tanken att den ska sjösättas på ifkmalmo.com.
Vi vill poängtera att detta är något mer än en vanlig statistikdatabas, och det kommer ni också att upptäcka. Förutom de sedvanliga uppgifterna om antal matcher och mål, tabeller och liknande, kommer det att finnas stöd för en rad mer avancerade funktioner.
Klubbens ekonomi kommer överhuvudtaget inte att belastas med någon kostnad då statistikdatabasen finansieras av externa finansiärer av vilka vi hittills har fått in ett antal tusen kronor.
Det krävs dock fortfarande något mer för att täcka det första årets avgift, samt för underlätta implanterandet av befintlig information och därmed avsesvärt snabba på arbetet.
IFK Malmö FK tar tacksamt emot ert bidrag!
I morse läste jag på hemsidan ungefär "Att nu börjar serien".
Måtte jag ha läst fel.
Läste också att träningarna varit tempostarka och konkurrenssituationen var stor.
Måtte jag ha läst fel.
Vem är ansvarig i IFK Malmö?
Vad gör ordföranden eller vad han kallas?
MFF:s materialförvaltare är tränare i IFK Malmö. Vilken auktoritet.
Samma materialförvaltare som tyckte att laget spelat bra mot Åkarp trots förlust med 0-1 mot ett ängalag.
Är det inte dags att lägga ner nu? Börja om från början. Ny ledning. Nya spelare och ett namnbyte som inte solkar ner klubbens stolta historia?
När månadens IFK:are utses är de nominerade
Städerskan
Den sista åskådaren
Michael Lindholm som måste skriva om eländet.
Till Tuppen!
Det finns givetvis mycket att diskutera om IFK Malmös nuvarande situation. Jag vill inte diskutera detta på Forumet. Men en sak vill jag understryka. Den som ifrågsasätter ordföranden Lars Holmbergs insatser är ute på hal och tunn is. Utan Lars insatser på alla områden hade IFK Malmö FK inte funnits.
MVH
Magnus Månsson
Magnus Månsson!
Var om inte här på forumet skall IFK Malmö diskuteras?
Massmedia har för längesen slutat skriva om den gamla fina klubbens nutid, vilket kanske är välgörande.
Inte ens "gula" journalister som Kent Hansson verkar vilja ta upp ämnet.
En ung generation vet knappast någonting om IFK Malmö.
Jag känner inte, har aldrig träffat, ordförande Lars Holmberg.
Men har en bestämd uppfattning om att en ordförande oavsett sammanhang har huvudansvaret för verksamheten.
Varför värvas ständigt "fel" spelare? Hur många gånger måste jag läsa att "IFK vek ner sig"?
Är det en preussisk korpral som behövs för att karaktärsbefriade spelare skall orka kämpa?
Och hur kan materialförvaltaren i inforapporten framföra att konkurrenssituationen är hård?
Att träningarna varit bra?
Kan Lars Homberg ryta till? Är min is tunn? Vill han ? Hoppas kan man än en liten stund och Pelister går väl att slå.
Sen kan memoarerna "Gula Tider" skrivas.
Underrubrik,
"Från Rapid Wien till Pelister. Hur kunde det ske?"
Mvh
Tuppen. Som kommer att vara den första att göra en pudel om paradigmskiftet inleds mot Eslövs BK.
Senast ändrad av Tuppen (2010-08-01 10:35)
Det som Tuppen skrev är det bästa som skrivits på länge. IFK Malmö är en klubb utan någon som helst framtiden. Den som inte inser det är antagligen både döv och blind. IFK Malmö har grävt sitt eget hål och inte ens spelarna har respekt för klubben längre. Den ultimata förnedringen för de få tappra som fortfarande ser misären är att den bevittnas på Malmö Stadion. Att ha MFF's materialförvaltare som tränare gör inte förnedringen mildare.
IFK Malmö är ett av de bästa exemplena inom svensk fotboll på hur man har misslyckats katastrofalt.
PS. Jag lägger min röst på städerskan vad gäller månadens IFK:are.
Tuppen
Du frågar var man skall diskutera IFK Malmö. Svar: På årsmötet, vid evetuella medlemsmöten, vid samtal med styrelseledamöter.
Ej via Forumet där anonyma personer -- medlem eller ej -- kan framföra sina synpunkter. Jag ser ingen som helst konstruktiv åsikt i ditt och DOS´inlägg.
Eftersom du inte träffat Lars Holmberg innebär det att du inte besökt något av årsmötena de senaste åren, om du nu är medlem. Sök upp honom och se vad du kan hjälpa till med. IFK behöver hjälp.
Än en gång
MVH
Magnus Månsson
Magnus Månsson!
Jag bor långt ifrån min födelsestad, Malmö
Att resa till årsmöten eller eventuella medlemsmöten är för mig förenat med många hinder.
Jag måste följa IFK från exilens perpspektiv.
Därför ser jag Hemsidans forum som en möjlighet att få veta vad som händer i klubben.
Hoppas på information från styrelsen med mera.
Någon annan hjälp än en blygsam slant från pensionen kan jag inte bidraga med.
Även om man ibland kan tro att det inte skulle vara ett hinder att vara 65 plus för att ta en plats i laget.
Det skulle vara så trösterikt om medlemmar i IFK fick någon som helst info från styrelsen.
Min fråga till dig . Vilken funktion anser du att ett klubbforum bör ha?
Nåja, de erbarmliga sportsliga prestationer har i allafall satt lite fart här på det annars frdfuillt sovande forumet.
Ancora
MVH
Tuppen
Senast ändrad av Tuppen (2010-08-01 12:53)
Edit: Jag tycker vi fortsätter diskussionen i denna tråden istället:
http://www.ifkmalmosupport.com/viewtopic.php?id=278
Diskussionen har i nuläget inte mycket att göra med denna tråd som är avsedd för statistikdatabasen.
Senast ändrad av Gareth Keenan (2010-08-01 18:05)